FAQ - Često postavljana pitanja

Odgovori na najčešće postavljena pitanje ne predstavljaju Opće uvjete najma vozila.

Molimo slijedite link za Opće uvjete.


Što je franšiza?
 

Franšiza je maksimalan iznos učešća u šteti. Iznos učešća u šteti ovisi o kategoriji vozila.

Što je CDW?
 

CDW je kratica za Collision Damage Waiver - naknada za rizik s učešćem u šteti različita po grupama vozila.


Što je TP?
 

TP je kratica za Theft Protection - naknada za rizik krađe vozila s maximalnim učešćem u krađi različita po grupama vozila

Koliko CDW i TP koštaju?
 

CDW i TP su uvijek uključene u cijenu najma.

Što je CDR?
 

CDR je kratica za Collision Damage Reduction – Učešće u šteti (franšiza) može se djelomično otkupiti plaćanjem dodatka za djelomični otkup franšize prema važećem cjeniku (CDR), u kojem slučaju Korisnik plaća smanjeni iznos franšize različit po grupama vozila.

Plaćanjem CDR pokrića nisu pokriveni rizici: uništenje/oštećenje guma, naplatka ili poklopca naplatka, uništenje/oštećenje donjeg postroja vozila, unutrašnjosti vozila (osim ako je unutrašnjost oštećena u nesreći), svih stakala vozila te sva oštećenja bez policijskog zapisnika.

CDR pokriće ne isključuje obvezu kontaktiranja policije i Najmodavca kod bilo kakvog oštećenja vozila

Što je SCDW?
 

SCDW je kratica za Super Collision Damage Waiver – dodatak za otkup franšize prema važećem cjeniku koji je različit po grupama vozila u kojem slučaju Korisnik ne plaća iznos franšize, ukoliko se pridržava svih odredbi ovih općih uvjeta najma.

Plaćanjem SCDW pokrića nisu pokriveni rizici: uništenje/oštećenje guma, naplatka ili poklopca naplatka, uništenje/oštećenje donjeg postroja vozila, unutrašnjosti vozila (osim ako je unutrašnjost oštećena u nesreći), svih stakala vozila te sva oštećenja bez policijskog zapisnika.

SCDW pokriće ne isključuje obvezu kontaktiranja policije i Najmodavca kod bilo kakvog oštećenja vozila.


Što je WUG?
 

WUG – plaćanjem ove naknade ugovara se otkup učešća u šteti za uništenje/oštećenje guma, naplatka ili poklopca naplatka, uništenje/oštećenje donjeg postroja vozila i stakala vozila.

WUG pokriće ne isključuje obvezu kontaktiranja policije i Najmodavca kod oštećenja vozila.

Plaćanjem CDR pokrića nisu pokriveni rizici: uništenje/oštećenje guma, naplatka ili poklopca naplatka, uništenje/oštećenje donjeg postroja vozila, unutrašnjosti vozila (osim ako je unutrašnjost oštećena u nesreći), svih stakala vozila te sva oštećenja bez priloženog policijskog zapisnika.

CDR pokriće ne isključuje obvezu kontaktiranja policije i Najmodavca kod oštećenja vozila.


Što je BASIC PROTECT?
 

BASIC PROTECT – opcija koja uključuje CDW, TP i podrazumjeva naplatu do puno iznosa franšize. Korisnik se treba pridržavati Općih uvjeta

Što je SMART PROTECT?
 

SMART PROTECT – opcija koja uključuje: CDW, TP, CDR I WUG – tj. reducira se učešće u šteti.

Korisnik se treba pridržavati Općih uvjeta.

Što je PREMIUM PROTECT?
 

PREMIUM PROTECT - opcija koja uključuje: CDW, TP, SCDW I WUG – tj. učešće u šteti se reducira na 0,00.

Korisnik se treba pridržavati Općih uvjeta.


Koliki je iznos franšize ukoliko uzmem BASIC OPCIJU?
 

Iznosi franšize su sljedeći:

  • • MDMR, EDMR, EDMD, EDAR, ETAR : 850,00 EUR
  • • CCMR, CDMR, IDMD, IDMR, IDAR, IWMR: 950,00 EUR
  • • XCMR, XCAR, SDMR, SDAR, SVMR,SVAR,: 1.300,00 EUR
  • • FVMR, PDAR, XTAR, FFMR, XGAR, FKMR : 1.500,00 EUR
  • • LDAR, LVAR, PVAR , PFAR: 2.000,00 EUR
  • • XDAR, XFAR : 4.000,00 EUR

Koliki je iznos franšize ukoliko uzmem SMART OPCIJU?
 

Iznosi franšize su sljedeći:

  • • MDMR, EDMR, EDMD, EDAR, ETAR: 150,00 EUR
  • • CCMR, CDMR, IDMD, IDMR, IDAR, IWMR: 200,00 EUR
  • • XCMR, XCAR, SDMR, SDAR, SVMR,SVAR: 250,00 EUR
  • • FVMR, PDAR, XTAR, FFMR, XGAR, FKMR: 300,00 EUR
  • • LDAR, LVAR , PVAR, PFAR : 400,00 EUR
  • • XDAR, XFAR : 500,00 EUR

Da li je potreban policijski zapisnik kod oštećenja vozila?
 

Da, policijski zapisnik je potreban kod svakog oštećenja vozila i bez policijskog zapisnika niti jedna opcija nije važeća.


Može li se rezervacija izmijeniti ili otkazati?
 

U slučaju da nositelj rezervacije želi promijeniti ili otkazati rezervaciju, mora to učiniti pismenim putem (e-mailom). Promjene predstavljaju promjenu imena nositelja rezervacije ili datuma početka i/ili datuma završetka usluge. Ako nositelj rezervacije otkaže rezervaciju do 14 dana prije početka korištenja usluge, naplaćuje se naknada za otkazivanje od 76,00 Kn. Ako nositelj rezervacije otkaže rezervaciju unutar 14 dana do početka korištenja usluge, ne preuzme rezervirano vozilo ili otkaže rezervaciju nakon dogovorenog termina za preuzimanje vozila, naplaćuje se naknada za otkazivanje od 20% od ukupnog iznosa rezervacije.


Da li je ograničena kilometraža?
 

Kilometraža je neograničena osim ako nije drukčije navedeno u nekoj od posebnih ponuda.


Što ako avion kojim dolazim slijeće navečer kasno nakon radnog vremena?
 

U slučaju kada imamo potvrđenu rezervaciju u vrijeme nakon radnog vremena, netko od djelatnika je prisutan kako bi izdao vozilo. Ukoliko se radi o kašnjenju dolaska koja podrazumijeva preuzimanje van radnog vremena, naplaćuje se naknada za preuzimanje van radnog vremena sukladno tarifi. Kod rezervacije bitno nam je da nam uvijek dostavite točan broj leta kojim dolazite.


Što ako ne dobijem pun spremnik goriva?
 

U slučaju da primite vozilo s nepunim spremnikom, vozilo ćete vratiti sa spremnikom napunjenim do iste razine kako ste ga i dobili. Ako vratite više nego ste primili, razlika Vam neće biti refundirana.


Da li se plaćanje vrši pri preuzimanju ili vraćanju vozila?
 

Prilikom preuzimanja vozila obvezna je kreditna kartica kao garancija plaćanja najma na koju se uzima deposit, a najam se uvijek naplaćuje pri povratu vozila.


Da li mogu po vozilo doći nečijom drugom kreditnom karticom?
 

Ne, prilikom preuzimanja vozila potrebna je kreditna kartica kao garancija najma na ime Korisnika koji mora biti prisutan u trenutku preuzimanja vozila.


Koliko deposit trebam na kreditnoj kartici?
 

Prilikom preuzimanja vozila na kreditnu karticu će se uzeti deposit. Deposit ovisi o kategoriji vozila te opciji osiguranja koje stranka odabere prilikom uzimanja vozila u najam.

  • • Ukoliko stranka odabere BASIC PAKET opciju – deposit bi bio iznos najma + puni iznos učešća u šteti
  • • Ukoliko stranka odabere SMART PAKET opciju - deposit bi bio iznos najma + pola iznosa učešća u šteti
  • • Ukoliko stranka odabere PREMIUM PAKET opciju – deposit bi bio iznos najma + pola iznosa učešća u šteti

Čemu služi deposit na kreditnoj kartici?
 

Deposit na kreditnoj kartici služi za naplatu dogovorenog najma, eventualnih oštećenja, produženja najma, naknadno uzimanje dodatnih usluga, parking kazni, kazni za prekoračenje brzine ili sl. i za sva ostale naknade proizašle iz najma vozila.


Kada će mi predautorizacija na kreditnoj kartici biti poništena?
 

Ukoliko se plaćanje na kraju najma vrši istom karticom na kojoj je provedena predautorizacija ostatak sredstava bi se trebao deblokirati u roku od nekoliko dana. U slučaju plaćanja gotovinom ili nekom drugom kreditnom karticom sredstva mogu biti blokirana i do trideset dana, ovisno o banci.

Viator d.o.o. ne može utjecati na period na koji će predautoriziran iznos biti odblokiran jer to ovisi o banci izdavatelja kreditne kartice, ne o nama ili našoj banci.


Da li je moguće uzeti vozilo u jednom gradu, a ostaviti ga u drugom?
 

Moguće je vozilo preuzeti u jednom, a vratiti u drugom gradu. Tu uslugu nazivamo "one way" i ona se naplaćuje po tarifi osim ukoliko nije vazeca neka od akcija gdje je u najam ukljucena naknada za jednosmjeran najam


Može li rezervirano vozilo biti dostavljeno u hotel?
 

Moguće je vozilo dostaviti u hotel. Ova usluga se u određenim slučajevima podliježe plaćanju određenog troška, ovisno koliko je hotel udaljen od najbliže poslovnice.


Koje kreditne kartice prihvaćate?
 

Prihvaćamo kreditne kartice: Amex, Diners, Visa, MasterCard.


Može li više ljuditi voziti unajmljeno vozilo?
 

Više osoba se može staviti na ugovor o najmu kao vozači. Pri preuzimanju vozila svi vozači moraju dati na uvid vozačke dozvole i zadovoljavati uvjete najma.


Što podrazumjeva roda assistance RA (Road Assistance) - dodatak za tehničku pomoć/asistenciju na cesti
 

RA podrazumijeva organizaciju od strane Najmodavca pomoći na cesti u slučaju nepokretnosti vozila tijekom trajanja najma vozila.

Ako Korisnik pri potpisu ugovora odluči nadoplatiti za RA te u slučajuKorisnikove krivnje za nepokretnost vozila (pogrešno gorivo, probijena/uništena guma, oštećeno kvačilo vozila, izgubljeni ključevi vozila, zaglavljeno vozilo te štete na vozilu koje su izazvale nepokretnost … ) Korisnik neće snositi trošak organizacije asistencije kao i dodatne eventualne troškove (vučne službe i sl.) , samo će snositi trošak štete uzrokovane Korisnikovom krivnjom koja će se naplatiti Korisniku sukladno ovim Općim uvjetima najma.

Ukoliko Korisnik pri potpisu ugovora o najmu vozila odluči ne ugovoriti RA, a nastupi nepokretnost vozila, Korisnik može odabrati jednu od sljedeće dvije mogućnosti:

  • • a) kontaktirati Najmodavca i zatražiti od Najmodavca organiziranje asistencije/pomoći na cesti. U tom će mu se slučaju naplatiti iznos od 50,00 EUR pri zatvaranju ugovara o najmu te će mu se dodatno naplatiti trošak otklanjanja uzroka nepokretnosti odnosno trošak vučne službe.
  • • b) kontaktirati Najmodavca i obavijestiti ga o problemu sa vozilom te sam organizirati i platiti vučnu službu te dovesti vozilo u najbližu poslovnicu Najmodavca.

Što podrazumjeva CB (Cross Border) - dozvola za prelazak granice Republike Hrvatske
 

Vozilima Najmodavca nije dozvoljen izlazak van granica Rep. Hrvatske ( RH ) bez prethodne dozvole Najmodavca. Korisnik je dužan obavijestiti Najmodavca prilikom unajmljivanja vozila o izlasku vozilom van granica RH. Ukoliko Najmodavac odobri izlazak vozilom van RH, isto treba biti navedeno u Ugovoru o najmu.

Ukoliko Korisnik ne obavijesti Najmodavca o izlasku vozilom van RH, Korisnik vozilom prelazi granicu na vlastitu odgovornost, u kojem slučaju osiguranja, koja je Korisnik odabrao pri sklapanju Ugovora o najmu, ne vrijede.

Ukoliko Korisnik Najmodavcu najavi izlazak vozilom van RH i Najmodavac to odobri, Najmodavac to navodi u Ugovor o najmu te naplaćuje naknadu za izlazak vozilom van RH po tarifi Najmodavca.

U slučaju kada Najmodavac odobri izlazak vozilom van RH, Korisniku vrijede i van RH sva osiguranja koja je definirao na početku najma.


U kojim stranim zemljama je zabranjeno koristiti Vaša vozila?
 

Najmodavac ne dozvoljava izlazak unajmljenim vozilom u sljedeće zemlje: Kosovo, Albanija, Makedonija, Grčka, Rumunjska, Bugarska, Rusija, Moldavija, Ukrajina, Bjelorusija, Estonija, Latvija, Litva, Rusija....


Što podrazumjeva FIT (Ferry / Island / Transit permission) - Dodatak za prijevoz vozila na trajektima, osiguranje na otocima i tranzit kroz Neum (BiH)
 

Ukoliko Korisnik vozilom prelazi tranzit kroz mjesto Neum (Bosna i Hercegovina) na putu iz/za krajnji jug Rep. Hrvatske obvezan je to najaviti Najmodavcu.

Korisnik je također obvezan obavijestiti Najmodavca o korištenju trajekta te odlasku vozilom na otoke. Najmodavac za to može naplatiti naknadu sukladno tarifi.

Ukoliko Korisnik ne ugovori FIT dodatak, a koristi vozilo u tranzitu kroz područje Neuma (BiH), na trajektu i na otocima, ne vrijede mu ugovorena osiguranja navedena u Ugovoru o najmu.Može li se tokom trajanja najma odgoditi dan vraćanja, tj. produžiti najam?


Koliko traje procedura preuzimanja vozila?
 

Procedura preuzimanja vozila traje 5-10 minuta.


Da li trebam pregledati vozilo prilikom iznajmljivanja?
 

Da, obvezno je pregledati vozilo prilom preuzimanja vozila te usporediti oštećenja na vozilu s oštećenjima na check out obrascu-u kojeg ste dobili uz ugovor o najmu.

Ukoliko na vozilu postoje oštećenja koja nisu navedena na check out obrascu, javite se kolegama kako biste to oštećenje označili i izbjegli probleme i naplate za oštećenja prilikom povrata vozila.


Može li se izvršiti preuzimanje/povrat vozila u nekoj drugoj državi?
 

LAST MINUTE Rent a car je hrvatska tvrtka koja nema poslovnice van Hrvatske. Iznajmljivanje vozila u stranoj državi je nelegalno.


Kakva je procedura u slučaju štete/nezgode na vozilu?
 

Ukoliko imate bilo kakvu štetu na vozilu potrebno je kontaktirati poslovnicu u kojoj je vozilo preuzeto te policiju kako biste napravili policijski zapisnik kako bi vrijedili dogovoreni uvjeti.

Detaljne opće uvjete možete pogledati na: Opći uvjeti

FREE GPS - GPS UKLJUČEN U CIJENU (12.01.2018. - 31.03.2018.)